Excel·lents instal·lacions

Concebuda per l’arquitecte Josep Benedito i el despatx RQP, la Socrates Educa® International School és una de les escoles més modernes del país i el seu disseny respon al nou model pedagògic que la inspira. Ha estat dissenyada per acollir fins a 1.200 alumnes en els seus 30.000 m2 de superfície disponible i més de 8.000 m2 d'instal·lacions ja preparades, que inclouen, a més de les aules, espais de menjador i cuina, biblioteca, sales d'estudi, gimnàs, el Fòrum, una sala d'actes polivalent, la zona d'oficines i recepció, tallers, laboratoris de música, art, robòtica, tecnologia, biologia, física i química, zona esportiva interior i exterior, jardins i un hort.

L’edifici, que ha obtingut la més alta qualificació possible en matèria de sostenibilitat, disposa de recollida d’aigües pluvials per al reg dels jardins i de l’hort. El vidre de la façana i les separacions interiors permeten gaudir de llum i d’escalfor naturals a l’hivern, però unes persianes para-sol  orientades segons la trajectòria del sol permeten gaudir d’ombra a l’estiu. La frescor de les edificacions s’aconsegueix amb uns jocs de finestres que s’obren a diferents alçades per permetre la circulació d’aire saludable. Els espais interiors són flexibles i adaptables, mentre que els espais exteriors no edificats, com ara l'hort i les zones de joc, fan una doble funció estètica i pedagògica.

Tota l'escola és espai educatiu, cosa que, en temps de pandèmia i sota l'amenaça de la covid-19, ha permès un funcionament idoni per mantenir l'activitat escolar amb protocols de ventilació, ús d'espais exteriors, separació de grups i circulacions adaptades, de manera que tot combinat ha fet de la Socrates Educa® International School un entorn especialment segur i saludable.